Visuell vei mot målet ..

onsdag 23. mars 2011

Visste jeg det ikke!

Som tidligere nevnt har jeg innebygget radar for all informasjon hva gjelder temaet slanking og kosthold. I dag kom jeg over en artikkel som het Slik holder slanke kvinner seg tynne. Her fikk jeg bekreftet mye av det jeg har gått rundt og tenkt på lenge ... Nå skal en jo passe seg for å tro at alt man leser er sant og "sannheten" kan jo være så ymse, men for min del så passet dette smertelig godt. For jeg tenker for mye på mat, jeg er livredd for å være sulten, det er en liten djevel på skulderen min som forteller meg at det ER krise om jeg ikke får spist nok og desverre finner jeg mye trøst i mat, sjokolade og det som verre er.

Da mamma døde så brått i høst raste jeg ned fem kilo i en fei. Jeg glemte rett og slett for første gang i mitt liv å spise og flere ganger måtte jeg ta meg sammen og få i meg litt mat ... en underlig opplevelse for den som ikke har vært på den planeten tidligere. Nå er det absolutt ingenting å trakte etter å gå rundt i sjokktilstand fordi man har mistet en av sine nærmeste - men oppi all elendighet så var det en nyttig erfaring at det faktisk gikk bra å være sulten. Det handler om fokus og forventning.

Slanking foregår mest i hodet - kanskje derfor det er så vanskelig?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar