Visuell vei mot målet ..

tirsdag 1. januar 2013

Varetelling

Året har skiftet og det er tid for å summere opp. For oss som er glad i tall, lister, ordning og reda så er det en viss sjelefred i denslags.

Det er to år siden mamma gikk bort. Og jeg har lært at sorg tar faktisk ikke ett år. Den går aldri bort men forandrer form og blir etterhvert til å leve med. Mamma står for meg akkurat like levende, varm og sprudlende som før og jeg tenker på henne hver dag. Men tårene triller ikke hver dag lengre, bare innimellom.

Jeg tikket inn 126 besøk på treningsstudio. Tallet i seg selv er jo fullstendig uvesentlig. Men i året som har gått har jeg hatt veldig stor glede av økt fysisk aktivitet. Det har jeg savnet i flere år, og nå ser det ut til å være på plass som en naturlig del av hverdagen uten at dørstokkmila vokser til himmels mellom hvert besøk. Det som lar seg telle er alle turene i marka både på ski og til fots som kommer i tillegg til dette. Godt fornøyd:-)

Det mest forundelige var at jeg har lest 13 bøker i 2012. Ikke flere? Siden jeg knakk lesekoden i femårs alderen har jeg vært en notorisk lesehest - trodde jeg. Men tretten bøker er da ikke mange? Nå hører det med til historien at jeg har en tendens til å velge mursteiner som ikke akkurat lar seg lese på ei kveldsstund. Men i året som kommer må jeg nok bli flinkere til å lese i oppreist stilling som jeg kaller det. Å kun lese på senga om kvelden blir det ikke akkurat smell i for oss som er A mennesker og sovner etter to sider..

Tall på vekta tror jeg at jeg hopper over. Jeg har faktisk ikke helt styr på hvor mye det var ved forrige kalenderskifte, men så lenge det rusler nedover er jeg fornøyd.

Alderen har steget med ett år - pussig nok. Det lever jeg godt med - og alternativet hadde jo vært direkte utrivelig. Men på kjøleskapet henger intet mindre enn fire invitasjoner til femtiårsfester - ett statement sier nå jeg. Nå er vi DER liksom.

Men i dag har vi stille sofa dag og ser fram til herlige hverdager. Takk og lov!

Godt nytt år!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar