Visuell vei mot målet ..

søndag 30. desember 2012

Forventning og forsett

Det er veldig mange år siden jeg sluttet med å ha rigide nyttårsforsetter. Jeg behøver heldigvis ikke å stumpe røyken, slanking prøver jeg å unngå som tema i så måte og alle øvrige "forbedringer" i liv og levned synes jeg det er bedre å gripe fatt i sånn litt etter litt. Men noen refleksjoner er det naturlig å gjøre når bladet så definitivt vendes til nytt år.

Vi skal ikke ha en tilsvarende jul igjen, det er klart. Kjempesliten før jul, masse jobbing for min bedre halvdel i julen og mange juleselskaper med ditto arbeid for meg. Jeg er mer sliten nå enn for ei uke siden og det er ikke bra. Klart forbedringsområdet! Men neste jul er jo tross alt lenge til. Før den tid har jeg tanker om å ha fokus på det som GIR energi. Bli flinkere til å si nei til og sette grenser for de og det som måtte stjele tid, energi og positivitet. Jeg vet det er lettere sagt enn gjort. Det tar seg så pent ut på papiret og alle ukeblader er full av refleksjoner rundt tema. Men det må øves på. Sånn rent konkret så har jeg planer om å gå mer på kafe, oftere på kino, lese flere bøker og gå oftere på konsert. Endel av dette tenkte jeg også skulle inkudere min bedre halvdel men minus barn. Etter tjue år som småbarnsforeldre kjenner jeg behovet for litt mer armslag trenge seg på. Kanskje ikke for tidlig? Jeg har spist min andel taco for å si det sånn ..

Så gjenstår det å se hva det nye året bringer. Først og fremst er jeg glad det starter på en onsdag slik at første arbeidsuke ikke blir så lang. Det er de nære ting som teller:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar