Visuell vei mot målet ..

lørdag 26. januar 2013

i rettferdighetens navn

I dag har jeg vært på SPA. Bursdagsgave til min datter som fyller ni år. Da happeningen ble luftet for mine barndomsvenninner ble vi lattermilde alle sammen. Kontrastene til vår blokk tilværelse på -70 tallet kunne ikke vært større. Og jeg kjenner at jeg uten å tenke over det får behov for å forsvare valget. Jul og bursdag tett - barnerommet fylles av tant og fjas, perler og fjær ... Jeg greide rett og slett ikke motivere meg til å tenke ut en ny TING. Og til jul fikk hun jo klær som hun hadde bruk for. Rettferdiggjøring. Hvorfor holder vi damer på med det der - enda?

Vi har hatt en kjempefin dag. Koste oss skikkelig i basseng og badstu og om hun kanskje ikke akkurat trengte massasje så var det umåtelig stas. At mors rygg hadde behov for kyndige hender var uomtvistelig. Jeg ble litt forbauset. All den yoga treningen har gjort meg langt mer bevegelig i nakke og skuldre så jeg ble litt paff da den ene muskelknuten etter den andre ble knadd og dradd, Jeg måtte passe meg litt for ikke å hyle høyt ett par ganger - målet var jo ikke å skremme vannet av niåringen heller. Etter tre timer i varmt velvære ramlet vi ut "på byen" - gikk på kafe og koste oss med folkelivet. I vinterkulda som har vært burde man nesten fått en slik opplevelse på blå resept. Jeg fryser og er inderlig lei av å fryse! Og jeg vil gå på ski - nå. Men hvor er snøen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar