Visuell vei mot målet ..

torsdag 8. desember 2011

Råd nummer tre

Råd nummer tre fra artikkelen jeg leste i Stavanger Aftenblad går rett og slett ut på å rose seg selv når man gjør noe bra. Dette motvirker negative tankemønstre som jeg kjenner meg så altfor vel igjen i. "Dette nytter ikke" eller " det går ikke likvel" og alt i den duren som gjør at en rettferdiggjør egne mistak og forkaster alle gode intensjoner eller erstatter dem med nye. NESTE mandag er jo en utmerket dag for oppstart. Da er ALT så mye bedre. Eller etter sommeren, i januar og jeg vet ikke hva. Jeg har vært i alle de modusene der ...
Men jeg har tatt dette på alvor siden jeg leste innlegget, og flere ganger for dagen har jeg klappet meg selv på skulderen ved gode opplevelser. "Dette var bra, du er jo riktig flink!" Med en positiv og oppmuntrende indre stemmer har jeg rost meg selv i garderoben etter ei heftig treningsøkt, eller ved dagens slutt når jeg har holdt meg til menyen som var planlagt. Det kjennes godt. Alle liker vi vel å bli sett? Selv om det er av oss selv?  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar