Visuell vei mot målet ..

lørdag 3. desember 2011

Råd nummer to

Råd nummer to dreier seg om mat. "Spis sittende, sakte og oppmerskomt" Jeg har grublet litt på dette og de to førstnevnte kan jeg nok få tommel opp på, men oppmerksom? Tja ... Jeg blar gjerne i avisa, surfer litt på nettet, glor på TV eller eller ... Middagen inntar vi alle fem rundt samme bord heldigvis. Omtrent hver dag heldigvis. Men er man oppmerksom da? Skravla går jo ganske jevnt egentlig.

Men jeg skjønner godt poenget. Det tar 20 minutter fra du spiser og til metthetsfølelsen kommer. Den fella har jeg gått i alt for mange ganger men har begynt å lære meg å holde igjen. Så kanskje jeg er oppmerksom likevel? Jeg har i allefall øvd meg lenge på og terpet mye med meg selv hvor utrolig godt det er å være passe mett. Heller litt for lite enn litt for mye. Man får jo mat senere liksom. Jeg har holdt endeløse taler inni meg om at det ER ikke siste julebordet jeg er på, jeg får mat HVER dag. Jeg behøver ikke spise som om det var min siste sjanse. Kanskje jeg sultet i ett tidligere liv? Hvorfor er tankene så rare?

1 kommentar:

  1. Artig den headingen din med "vektstatistikk". Strever også med beskjedne 3-4 kilo, men de har limt seg fast.................

    SvarSlett