Visuell vei mot målet ..

søndag 28. oktober 2012

Feeling blue

Jeg liker orden og struktur. Planlegge. To streker under svaret. Inni hodet mitt er jeg alltid ett hestehode forran de fleste med tanker for hvordan dagen, uka, jula eller neste sommer skal bli. Det høres en smule manisk ut - men for meg funker det utmerket. Det fører til at jeg får noe ut av dagene og sitter igjen med en følelse av å ha GJORT noe. I går ble ett unntak. Om det skyldes ei usedvanlig travel og tettpakket uke eller jentepartyet på fredag vet jeg ikke. Sannsynligvis en kombinasjon av begge deler.

Men jeg våknet i allefall en lørdag morgen og var fullstendig giddalaus, lat og uten mål eller mening. Jeg bare hater det! Jeg kokte meg ei stor kanne kaffe og satte meg til med alle lørdagsaviser med ditto bilag i håp om at den dårlige følelsen forsvant med litt kvalifisert alenetid. Men hele dagen gikk gitt ... Hvor ble den egentlig av? Det er jaggu grenser for hvor lenge det er OK å drikke kaffe, lese aviser og ha goooood tiiiiid....  Etter noen helt nødvendige, praktiske gjøremål havnet jeg i sofaen for lørdagskos og TV titting. Da jeg duppet av for tredje gang skjønte jeg at løpet var kjørt og krøp til sengs.

Sånn gikk det. Og jeg burde vel egentlig øve meg litt på at det er greit det og. Ikke alle dager kan være like produktive og kvalitetsbevisste. Av Facebook karakter liksom ... Det kommer vel nye dager etter disse. Som rein og ubrukt står!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar