Visuell vei mot målet ..

torsdag 11. oktober 2012

Det er ikke farlig ...

... å være litt sulten! Men inni meg så har jeg en slik orm som konstant forteller meg det motsatte. Man skulle tro jeg hadde gjennomlevd både svartedauen og de to siste verdenskrigene når man har slike hamstringstendenser - men det har jeg altså ikke. Ikke som jeg vet om i allefall. Og jeg er ikke spesielt overtroisk eller åndelig av meg heller.. Så hvorfor jeg har en slik iboende skrekk for å spise for lite er litt av ett mysterium. Men slik er det altså. Jeg velger alltid å safe med bittelitt ekstra slik at jeg er sikker på at det holder fram til neste måltid. Muligens er jeg FOR systematisk slik at skrekken egentlig ligger i å måtte ta en matbit før neste klokkeslett? Det er ikke alltid en fordel å ha revisorblod i årene.. kremt ..

Men jeg jobber med saken og øver jevnt og trutt. Og trening går som en drøm om dagen. Jeg innrømmer gjerne at jeg skulle hatt en times økt av variert art hver dag om det var praktisk mulig. Nå er jeg nok ikke helt der enda, men fire økter i uka er ikke verst det heller. Tenker jeg. Det kunne vært verre?

Alt i alt så er jeg egentlig litt lei av mitt eget fokus på kropp og vekt. Men så lenge tallenes klare tale viser både overvekt og tendenser til fedme kan jeg ikke ignorere det heller. Mange ganger undrer jeg meg over hvordan jeg hadde sett ut om jeg ikke var så glad i å bevege meg? Det er jo mange som ikke er det?

Men nå er det høstferie, to hele dager pluss helg må vite:-) Det er alltid godt med ett pustehull i hverdagen. Og yr.no lover helgul sol! Jeg digger høst, elsker kveldsmørket, trær som står i brann og krystallklar luft. Jeg digger jul også, så hele perioden fra sommer fram til 1. januar er en eneste fest for min del. Så kommer bakrusen - men det er leeeeenge til 01.01.13.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar