Visuell vei mot målet ..

lørdag 8. september 2012

fordi jeg fortjener det

Det er på dager som disse det er viktig å gjøre ett valg. Det er en typisk lørdag hvor jeg har sovet om ikke lenge så i allefall lenger, spist en hyggelig frokost, satt huset i helgemodus med ørlite vasking og hatt ei kjempefin treningsøkt. Dermed føler man seg fortjent til både dette og hint ..

Nå har jeg jobbet så hardt for å endre negative tankemønstre. Og i går var faktisk en seier. Jeg var på semniar på ett av byens beste hoteller som har blitt kåret til landets beste hotellfrokost mange år på rad. Da er det kjemgodt å erfare at man ikke går berserk i de herligste matretter. Jeg forsyner meg moderat med fisk og salat - topper det hele med litt karamellpudding og en god kopp kaffe fra barista baren. Det smakte kjempegodt, jeg forlot åstedet passe mett og med positive tanker i hodet om at hit kommer jeg sikkert tilbake en annen gang. Det er viktig å huske at det aldri er siste gangen man spiser god mat. Med mindre man er amerikans fange på death row .. men det er heldigvis fjernt fra vår virkelighet.

Men lørdagskvelden har jeg ikke helt kontroll på enda. For jeg kjenner at min umiddelbare følelse nå er at jeg fortjener ALT. Jeg koser meg hemningsløstt med ett glass vin mens jeg lager lørdagsmiddag. Og ett glass blir gjerne til flere. Så smaker det utrolig godt med ei skål med potetgull til rødvinen. Og etter en bedre middag smaker det ekstra godt med litt mørk sjokolade - og kanskje en ørliten konjakk også? Alt dette er jo vel og bra, men i sum blir det fort for mye ...

Jeg SKAL ned i vekt, jeg VIL ikke leve sånn lengre. Sakte men sikkert, litt etter litt - det gjelder bare å velge rett. Det fortjener jeg. Nemlig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar