Visuell vei mot målet ..

fredag 28. september 2012

Å prøve noe nytt

Jeg har lenge hatt i tankene at jeg skulle forsøke meg på yoga. Jeg vet ikke helt hvorfor, og ikke har jeg visst så mye om det heller. Muligens henger det sammen med at årene ruller på, kroppen blir merkbart stivere og ikke fullt så spenstig som man kunne huske at den engang var. Her omdagen fikk jeg "ånden over meg" og iverksatte planen. Nettopp denne kvelden var det selvsagt ingen begynnertimer å hive seg utpå så litt nølende rotet jeg meg inn på en klasse for viderekommende. Overmot kanskje? Men jeg drev jo tross alt mye med dans og ballett da jeg var ung... Jeg var tidlig ute og henvendte meg til to ungjenter som satt og pratet inne i salen. Om de trodde dette var overkommelig for en nybegynner? "Å jada!" Forsikret de. " Det kommer mest an på instruktøren egentlig, og hun vi skal ha i dag er kjempeflink - så dette vil gå supert!" Lettere beroliget rullet jeg ut matta, tok av meg sokkene (fordi alle andre gjorde det) og satte meg rolig ned i noe jeg etterhvert skulle lære var en skredderstilling. Lotus (som på illustrasjonen) er for viderekommende.

Så kom instruktøren, lyset gikk av, stearinlysene på og musikken må jeg si var i enorm kontrast til spinningsalen vegg i vegg. (Underlig nok hørte vi ikke noe av det, fantastisk hva lydisolering kan gjøre..)  Dermed var vi igang. Det gikk bra, jeg kom meg igjennom det og likte det faktisk veldig godt. Men litt uti timen må jeg si at jeg lurte på om jeg ikke hadde kommet til Sirkus Arnardo .. Hvordan i allverden får de det til? .. Men jeg gikk ut av timen med en veldig god følelse - god og varm både i kropp og sjel. Dette skal jeg virkelig videreføre. Så lærer jeg sikkert etterhvert; hund som ser ned, solhilsen, kriger med tvist. Du skal se jeg får jobbtilbud fra Arnardo med tiden:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar