Visuell vei mot målet ..

mandag 9. april 2012

Oppsummering

Ikke bare påska er snart historie men måneden mars skled også helt ubemerket over i april uten at man helt fikk det med seg i hellig- og feriedagenes sus og dus. Og kvelden før striskjorta og havrelefsa starter på'n igjen så er de gjernet litt tid til ettertanke. Stemte ferien med forventningene? Skummelt spørsmål .... Det kan oppsummeres som følger; I år som i fjor og alle andre år har jeg fått gjort MYE mindre enn planlagt av fornuftig karakter. Kanskje jeg planlegger for mye? Jeg går nemlig ut i hundre de første dagene og nyter å stå opp om morgenen og vite at jeg har en hel dag forran meg med blanke ark. Men om jeg starter som en propell så går det fort over ... Man blir da så lat av all denne fritiden? Jeg begynner å lure på om det er sunt egentlig. "De stjålne stundene er de beste" sa en klok dame med litt mer livserfaring til meg en gang. Jeg har notert meg utrykket bak øret for det er jo så sant som det er sagt. Man kan faktisk ikke kose seg med glede og entusiasme ti dager i strekk. Det er noe med å gjøre seg fortjent..

Men i oppsummeringens time så skårer jeg særdeles godt på trening og fysisk fostring. Og om jeg faktisk ikke greide å motivere meg til å rundvaske kjøkkenet (er det rart egentlig?) så gleder jeg meg over lange, flotte skiturer og timer med høy innsats på treningsstudio. Jeg tok tilslutt mot til meg og kjøpte timer med personlig trener. Det var en bøyg, jeg innrømmer det. Litt Hollywood liksom.. men du verden hvor det var verdt det! Mitt mål var å lære å trene hardere, altså med høyere intensitet og jeg fikk vel hva jeg ba om. Jeg trodde ikke jeg skulle få opp armene for å vaske håret i dusjen etter første timen. Og etter det ble det bare verre .. Nå har jeg plottet inn ukentlige timer fram til sommerferien og ser fram til en vår med stigende formkurve:-)
Så fant jeg en morsom "app" til Iphonen da jeg surra litt rundt i kjedsomheten her en kveld.. En app som måler avstand, høydemeter, beregner kaloriforbruk, viser turen på kart og ikke minst lagrer for framtidig sammenligning. For folk flest er dette sikkert ingen nyhet, men jeg ble som en unge på selveste julaften. Så artig! Jeg som har travet de samme turene i marka i årevis uten å ane verken hvor langt eller hvor høyt. Og nå som det måles gjennomsnittshastighet MÅ jeg jo begynne å løpe. Bare snøen forsvinner så ... Jeg er kjempeglad i å gå på ski men herlighet, nå MÅ det bli noe som ligner på vår snart!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar