Visuell vei mot målet ..

torsdag 26. april 2012

Ett heldig valg

Det satt virkelig langt inne å bruke penger på noe så "jålete" som en personlig trener. Det er det da vitterligen bare kjendiser som gjør? Helst Hollywood fruer eller andre som er litt i overkant opptatt av kropp og utseende tenker jeg. Det er godt man har evnen til å bøye nakken og svelge en kamel eller tre. Jeg har gjort det før nemlig. For ett tiår siden pustet jeg dypt og svelget alle mine fordommer mot korps og lot sønnen starte som aspirant. I dag har jeg en særdeles kompetent musiker i huset som står på spranget til å gjøre musikk til levevei .. Jeg har mange ganger reflerkter over hva utfallet hadde vært om jeg hadde beholdt mine fordommer og insistert på at fysisk fostring var eneste valgbare fritidsaktivitet ... Buhu ...

Nå tviler jeg på at mine treningsaktiviteter får samme vidtrekkende konsevenser, men slett ikke langt i fra. For PT har vært en utelukkende positiv opplevelse. Jeg slet litt med å finne en illustrasjon til temaet. Det er ikke mangel på cliparts av trening og fysisk aktivitet - men ikke mange med den intensiteten jeg nå har erfart. For jeg får virkelig kjørt meg. Og det var jo forsåvdit hensikten også. Jeg er jo kjempegod til bevegelse innenfor komfortsonen, men nå piskes jeg til øvelser jeg ikke ante eksisterte og må hente ut krefter jeg ikke rett og slett ikke trodde JEG hadde i meg. Klisjeaktig beskrevet - jeg vet det. Men jeg greier knapt å løfte hendene over hodet for å vaske håret i dusjen etterpå og DET er en ny erfaring for å si det mildt.

En litt utilsiktet konsekvens er at jeg må fri meg litt fra badevekta. Den går nemlig opp i takt med knallhard styrketrening. Samtidig som omgivelsene lurer på om jeg har slanket meg. Det skal innrømmes at jeg er litt opphengt i disse tallene og gjerne skulle sett de gikk ned. Tålmodighet er en dyd ... Det har også vært en utfordring å tilpasse matinntak til det nye aktivitetsnivået. Å spise for lite er nesten enda dummere enn for mye - blodsukkeret ramler rett ned i skoene og da fråtses det gjerne i de helt feile tingene .. Kropp, mat, vekt, trening - en vitenskap man aldri blir utlært i. Min drøm og mitt overordnede mål er at gode vaner er så vel innarbeidet at temaet ikke blir så stort. Jeg er på god vei. Tror jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar