Visuell vei mot målet ..

onsdag 28. mars 2012

Den gode følelsen:-)

Å gå ned i vekt har mange faser og milepæler. Man skal motivere seg til å "starte", komme i gang, få prosjketet på skinner og ikke minste holde ut. Jeg har gjort dette noen ganger nå og alle stadier er velkjent. I dag tidlig nådde jeg nok en velkjent milepæl - nemlig den eksterne oppdagelsen. En kollega jeg hadde en hyggelig passiar med over morgenkaffen avrundet praten med å spørre "Si meg; har du gått ned i vekt?". " Det er hyggelig å bli sett og anerkjent. Noen ville kanskje blitt fornærmet men der er ikke jeg. Jeg smilte fra øre til øre og svarte at noen få kilo har jeg nok kvittt meg med, men så har jeg trent masse! og det er jo sant. Det går tregt på vekta dette prosjektet, men treningstimene har blitt veldig mange. Og klær som strammet både her og der sitter løsere og penere og selvfølelsen er jo omvendt proporsjonal med hvor mye buksa strammer i linningen. Det ER en veldig god følelse å kvitte seg med denne overflødige kroppsmassen. Og det fine med at det ikke går så fort er at hodet henger med hele veien. Mitt ulitmate mål er å komme dit at jeg ikke er så voldsomt opptatt av dette. Mat, vekt, kropp og kilo har hatt altfor stort fokus i livet mitt og det vil jeg bort fra. Går man fort ned i vekt blir man bare enda mer opptatt av det og gjerne litt "høy" på seg selv. Og så blir fallhøyden VELDIG stor.

Nå rusler det nedover litt etter litt og jeg har mine gode dager og små utskeielser innimellom uten å miste verken fatningen eller motet. Så får vi håpe det fortsetter slik. Vår og sommer medfører jo gjerne enda mer fysisk fostring. Jeg går gjerne på ski, men det er mer administrasjon med det enn å hive på så jeg joggeskoene for en tur i marka. Så har jeg store forventninger til at jeg (endelig) tok mot til meg og kjøpte meg timer med personlig trener. Jeg må si det var en terskel å komme over for en som synes det er litt Hollywodaktig med PT. Men etter første time tror jeg dette blir bra .. Min forventing er å lære mye nytt samtidig som jeg lærer å trene hardere og mer målbevisst.

Vi får se ..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar