Visuell vei mot målet ..

lørdag 10. mars 2012

Gledelig overraskelse:-)

Foreden leste jeg i en avis om en næringslivstopp som (selvsagt) trente enormt mye og uttalte så eplekjekt følgende "Det finnes mer enn 1000 grunner til å ikke trene, jeg bruker ingen av dem!" Jeg har nå funnet den eneste ulempen med å trene mye; man blir svært rastløs og ut av lage når det av ymse grunner ikke lar seg gjøre å trene på flere dager ..  Jeg har nemlig lagt bak meg ei ei litt rufsete uke med uggent humør, litt trøblete hverdag og dårlig forhold for fysisk fostring. Fordelen når man har passert de første tenårene er at man vet godt at ugne dager er forbigående. Men i kjent stil drukner jeg mine sorger i sjokoladeskåla og det var med tungt hjerte jeg gikk på vekta i morges for å ta en lite sjekk på tallenes klare tale. Jeg straffes vanligvis hardt når jeg "sklir ut" og forventet det verste - gleden var derimot stor da resultatet var ett halvkilo ned i forhold til forrige måling. Disse marginale tallene skal jo ikke bety så mye - men to skritt fram og ett tilbake er demotiverende i lengden. Så kom jeg meg på trening i dag og spaserte hjem etterpå med god musikk på øret og mer skal det ikke til før man er back on track!

Og så blir man oppstemt av å se avtroppende SV leder på TV som med glimt i øyet hevder å gå av som godt brukt, ikke pent brukt. Uansett politisk ståsted kan man ikke mislike damen - i allefall ikke jeg. Og gode kvinnelig rollemodeller kan vi aldri få nok av!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar