Visuell vei mot målet ..

fredag 6. januar 2012

Ønske det, ville det - men gjøre det??

Jeg blir litt trøtt av meg sjøl når det kommer til prat og planlegging rundt livsstilendring og vektnedgang. Å legge en flott plan er jo en fest. Å stå der med ett helt nytt og ubrukt år forran seg og en ubesudlet kalender er nesten euforisk. Jeg har alltid likt å planlegge! Men det er ikke alltid forventningene om framtidig gjennomføringsevne står i forhold til realiteten. For hvorfor skal det bli så kjempelett i morgen når det er så vanskelig i dag? Og en blogg og skriblerier er på mange måter veldig motiverende. Man får konkretisert ting, øker bevisstheten og tidfester mål. Men samtidig kan bloggen føre til for mye fokus. Jeg ønsker jo egentlig å komme dit at jeg IKKE er så opptatt av mat, vekt, kropp og slanking .. Litt selvmotsigende det der.

Men nå er huset tomt for juleknask, hverdagen er i gang, treninga på plass og sommerens reisemål er også booket. Sol og varme er alltid en motivasjon i seg selv. Så nå MÅ skravla omsettes i aksjon!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar