Visuell vei mot målet ..

søndag 1. januar 2012

Besøksstatistikk

Jeg oppdaget ved en ren tilfeldighet at mitt lokale treningssenter opererer med besøksstatistikk på nett. Jeg er så visst ikke noe konkurransemenneske men terger gjerne meg selv litt. De to siste årene har jeg ikke vært den flittigste brukeren av innendørs treningsfaciliteter og jeg sto registrert med kun 45 besøk i 2010. Så for å stesse meg selv litt planla jeg at 55 besøk måtte være ett absolutt minimum for 2011. Jeg prikket inn besøk nr. 55 grytidlig i går morges og nøt ei flott treningsøkt på tredemølle mens himmelen nærmest stod i brann da dagslyset så vidt sivet inn for sin daglige kortvisitt. Det var så flott! Og selv om dette besøkstallet i bunn og grunn ikke betyr så mye - treningsøkter utendørs er jo ikke tillagt, så har det såvisst trigget meg til å holde trykket gjennom desember måned. Det var heller dårlig de tre foregående årene må jeg si ...

Så mens jeg ønsker alle inkludert meg selv ett riktig godt nytt år så plalegger jeg å tangere min egen "rekord" med 80 besøk i 2012. Verken 55 eller 80 er spesielt høye besøkstall - men når jeg legger til alle skiturer på vinteren og toppturer på sommeren så vil jeg tro at mosjonsnivået er jevnt godt. Min utendørsaktivitet har jo de siste årene rettferdiggjort mangelen på "ordentlig trening", men jeg kjenner at styrketreninga de siste to månedene virkelig ikke har vært bortkastet. Variasjon er vel stikkordet.

Men nå skal jula rundes av. Sølvtøy vaskes og legges bort. Skolesekker må fram fra innerst i skapet og jeg ser med skrekk på hvordan jeg skal få opp tre vrangsnudde unger i morgen tidlig. Selv er jeg mer enn klar for hverdagsliv igjen. Jula har vært fin og flott på alle måter - den beste høytiden på lenge faktisk med akkurat passe både av kos, mat, selskapligheter og latskap. Nå er jeg klar for å være i vigør!

- jeg gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar