Visuell vei mot målet ..

mandag 9. januar 2012

Blåswix og pågangsmot

Årets første skitur er unnagjort og i år som alle tidligere år så burde forberedelsene vært krydret med Thorbjørn Egners melodi  "Hvor er buksa mi, hvor er skjorta mi, hvor er ....." Det er ikke bare Kasper, Jesper og Jonathan som har rot i sysakene for å si det sånn. Men etter litt strev så kom fire av familiens fem medlemer seg ut av døra, skiboksen ble plassert på biltaket der den hører hjemme og far i huset fjernet klisteret fra i fjor i en beundringsverdig fart. Og det var SÅ verdt det. For Bymarka viste seg fra sin aller beste side med gnistrende Blåswixføre og lav sol over åsene. Det er igrunnen helligbrøde å stille med en slapp clipart som illustrasjon idag - motivene stod formelig i kø underveis på turen. Men vi ble så opptatt av å nyte øyeblikket at å forevige med kamerat kom i bakgrunnen. Ett glass rødvin, føttene på bordet og innspurten til Northug i Tour de Ski ble en perfekt avslutning på årets første helg.  Me like!

Men så må jeg også legge litt bånd på meg i min iver etter å "komme igang". Svømming på fredag (minst tjue lengder ja), styrketrening på lørdag og skitur på søndag ga mersmak. Og i sofaen i går grublet jeg litt på å ta ei økt i dag også kanskje? Helt til jeg fikk ristet litt på hodet og innsett at det nok var fornuftig med ett ørlite hvileskjær .. Ikke er jeg tjue år og jeg heter heller ikke Marit Bjørgen for å sidet sånn ... Så i kveld blir det kvalifisert husarbeid, leksehjelp for datteren og ett par votter som skal strikkes ferdig mens jeg ser hvordan det går med de som skal ned to buksestørrelser på fire uker. Berre gjer da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar