Visuell vei mot målet ..

onsdag 8. januar 2014

Mens det enda er sunt..


En artig dame sa engang til meg at man må skyndte seg å spise gulrot mens det enda er sunt! Den gangen brukt i overført betydning, men utrykket passer jo i grunnen godt i mange sammenhenger. Og etter forrige ukes høylydte debatt om helsegevinster av å faste så er jeg stadig like forvirra. Det skal innrømmes at jeg ble ørlite hekta på det der programmet. Og det varte helt til jeg det en kveld tikket inn en tilbuds e-post (mange av disse fortiden) som skulle selge meg ei bok om nettopp denne 5:2 dietten basert på historien til denne britiske journalisten. Da ramlet min entusiasme en smule. Så var nok også dette en superlett løsningn, svaret på ALLE problemer, krever INGEN innsats og dermed lever man lykkelig alle sine dager .. Blææ ...

Dermed er jeg tilbake til god gammel levestandard igjen - og overlater moderne metoder og dietter for andre å prøve. Faktisk har jeg ikke høyt kolestrol engang, sikkert mye annet rart som ikke er bra - men kolestrolet er akkurat passe. Sjokoladeavvenning etter jula er derimot ett tema og det er hard jobb. Det eneste som virker er å være tøff som f... og avstå i flere dager i strekk. I går svinset jeg forbi ei kaffesjappe som selger "hjemmelaget" mørk sjokolade. En bittelitten intens sak som satt på skulderene min hvisket konstant med liflig stemme inn i øret mitt; Bare én, du kan ta bare én - om du kjøper bare én bit så har det ingen verdens ting å si!  Yeah right! Jeg har spist "bare én" i hele jula - i ett bankendes kjør. Nå er det slutt!

Phu .. det blir likar i mårra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar