Visuell vei mot målet ..

torsdag 28. mars 2013

Når tåka letter

Litt logisk sans er heldigvis intakt. Å oppsøke hjelp for å få sove viste seg å være helsebot fra første sekund.Og for hver natt med mange timers god nattesøvn så letter tåka litt etter litt. Jeg kjenner jeg puster litt lettere og hverdagsgleden siger innover en. Påskehøytiden kom jo også som bestilt. Det var utrolig godt å få en time out uten krav til oppmøte, klokkeslett og prestasjoner. Skjønt man er jo ikke helt kravløs i heimen heller da. Jeg kjenner at bakglatte ski og sutrete unger ikke er my cup of tea om dagen. Ei heller slampete tenåringssønner som har som eneste formål seg selv og sin egen nytelse..Hva har vi til middag? Når skal vi spise? Hvorfor har vi ikke noe godt?

Heldigvis har jeg en snill og omtenksom bedre halvdel som har forstått sin besøkelsestid i disse feriedagene. Går diskret imellom og megler på diplomatisk vis der jeg har lunte på minussiden.

Siden vi fremdeles har mange late feriedager igjen er jeg fullt klar over at bedring i sinnets munterhet nok kan være midlertidig. Jeg er veldig spent på hva som skjer når hverdagen kommer som en bråttsjø innover en.. Men enn så lenge er det i allefall veldig godt å kjenne at det er deilig å nyte en stille kjøkkentime med god, svart kaffe, reiseradioen og påskelabyrinten på radioen og et strikketøy som snart er ferdig. Uten disse smågledene er ikke dagene mye verdt:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar