Visuell vei mot målet ..

torsdag 25. april 2013

å være glad

Etter lang tid med uggen stemning er det godt å kjenne seg litt glad igjen. Sånn hverdagsglad, ikke hysterisk festlykkelig - men i en slags balanse og med overskudd både mentalt og fysisk til å bry seg om dagliglivets trivialiteter. Nissene på lasset er der fremdeles, men unødig støy er ryddet opp og plassert på den hylla der de hører hjemme.Å rydde er en undervurdert aktivitet - denne gangen altså mentalt ved hjelp av en proff samtalepartner. Anbefales!

Noen småting må være på plass for å være hverdagsglad. Jeg må alltid ha ei bok tilgjengelig. Jeg leser ikke så mye som jeg trodde at jeg gjorde -har ambisjoner om mer, men ett kapittel eller to hverdag i ei god bok er med på å berike dagen. Et strikketøy henger alltid på sofakanten - jeg strikker innmari mye og lurer på om jeg må gire ned litt. Det sluker mye tid - men samtidig så er det veldig avslappende, nesten litt meditativt. Trening er jeg avhengig av - og etter å ha kommet meg litt ovenpå er jeg igjen på en frekvens på fire ganger i uka. Nå kribler det i kropp og sjel i forventning til at marka skal bli fri for snø og tørke opp. Jeg burde sikkert benyttet de siste helgene til noen flotte skiturer, men greier ikke motivere meg nå når våren kommer. Herlighet som jeg gleder meg til å ta beina fatt og lange ut i marka!Teater, kino og konsert er også ett veldig flott krydder i hverdagen. Jeg får med meg så mye som tid og råd gir anledning til og koser meg like mye hver gang. Sommerhalvåret er muligens litt mindre kulturelt aktivt, men dog - ingen grunn til bare å sitte hjemme. Sosial kontakt nevnes sist - men lista er definitivt i uprioritert rekkefølge. Uten hyggelige, gode sosiale sammenkomster hadde jeg ikke fungert. Sikkert derfor jeg reagerte så sterkt når det var blant annet der det buttet i mot ....

Men litt av prisen man betaler for å bli hverdagsglad er at trivialitetsbekymringene kommer på kjøpet. Nå lurer jeg på hva det ble av dette vektprosjektet mitt? Stedet hvil og fremad mars? Kun åtte korte uker til jeg skal svinse rundt (eller ligge flatt ut) i bikini ..  Phun ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar