Visuell vei mot målet ..

fredag 23. november 2012

To freske fyrer


Som det vanemenneske jeg er MÅ jeg lese avisen hver morgen. Ordet lese er muligens en overdrivelse av og til - bla igjennom passer kanskje bedre - men i dag kom jeg over en artikkel av stor interesse. To rogalandsgutter har satt seg som mål å kvitte seg med overflødig kroppsfett samtidig som de samler inn penger til kreftsaken. Det er mye å lese på nett. Veldig mye hverdagslykke i form av kaffe latte, skjønne unger og rosa skyer av interiør. Ikke til forkleinelse for noe av dette, men disse gutta ga meg en god start på dagen - og i kveld har jeg lest gjennom alle blogg innlegg og trykket "liker" på Facebook for dette var meningsfylt lesing.
 
At to voksne mennesker plutselig oppdager at kroppen er ute av fasong og vil gjøre noe med det er neppe uvanlig - men måten de gjør det på er original og morsom. Og det slå meg at man må kanskje være mann for å slå såpass på stortromma? Ikke bare skal de gå ned 15% av kroppsvekten, slutte å røyke og kutte ut snus - de skal også gjennomføre triathlon neste sommer (uten å like verken løping eller svømming - sykling nevnes ikke) - og den som ikke greier utfordringen må gå Birk'en på ski - selvsagt uten å fordra langrenn. Et stakkars damemenneske kan bare måpe av beundring over at man i full offentlighet legger hodet på blokka og skaffer seg selv en vanvittig fallhøyde. Hatten av og hurra!
 
Og når blogginnleggene både er reflekterte, full av humor og velskrevet - ja da gleder jeg meg til fortsettelsen:-)
 
Løp og les om To feite fyrer du også - jeg skal i allefall følge godt med:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar