Visuell vei mot målet ..

tirsdag 21. august 2012

Oppdatering uke 34

Uka har (som vanlig) rast av gårde. Og best av alt var at man fikk en liten minisommer på slutten. To dager fri pga stengt SFO og med full sol gjør at man nesten glemmer alle de hustrige dagene som er passert. Bare nesten .....

God tid og fine dager gir utmerket utslag på treningsfronten. Jeg er virkelig igang og kjenner hvor godt det gjør. Keep up the god work! Men er samtidig smertelig klar over hvor ferskvare dette er og hvor raskt man kan ramle av den fine trenden. Derfor; fullt fokus framover. Og en løsning jeg har funnet ut fungerer er å ta en planleggingsrunde på søndag. Hvilke dager får jeg til hva i kommende uke ut fra ungers aktiviteter, bedre halvdels arbeidsplan og egne avtaler. Det funker.

Når det kommer til mat så er jeg todelt fornøyd. Sånn til hverdags går det på skinner. Planlegging er nøkkelordet også her. Å ha i skap og skuffer det man trenger og ikke måtte ty til kjappe nødløsninger. Men mat er også sosialt, og den biten er ett større kapittel. I forrige uke var jeg på syforening på torsdag med påfølgende kaffe og noe attåt. Fredag er det ørlite fredagskos, lørdag er jo gudskjelovkelden og søndag må man vel ha dessert? Det blir fire dager med kos det. En behøver ikke engang å være god til å regne for å finne ut det. Jeg forsøker å kompensere med å trene .. men du verden. Hvor lenge skal man løpe?

Jeg innser at nå når trening og hervdagsmat er på plass så er det på tide å se på sosiale vaner og uvaner. Det får bli ukens utfordring. I morgen er det syforening igjen - alle damer med respekt for seg selv er vel med i to? Plutselig er det fredag og så er vi igang igjen.

Livet er en fest:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar