Visuell vei mot målet ..

mandag 13. august 2012

Oppdatering uke 33

Så var det mandag igjen. Etter den første helgen med virkelig sommer og sol - føles det som i allefall. Det er mulig hukommelsen svikter en smule, men oppi alle lavtrykk og nordavind fra alle kanter har det vært lite behov for solfaktor for å si det sånn. Jeg er fornøyd med både vekt, treningsinnsats og matrutiner i uka som har gått. Det er alltid hard arbeid å komme i normal gjenge igjen etter ferielatskap - og det var jo nettopp latskap det ble for min del - mer enn hva godt er.

Siden helga ble så fin har jeg prioritert å bevege meg utendør. Lørdag ble det en 10 km runde i marka - men jeg greier utrolig nok ikke å "ta meg sammen" til annet enn å gå - ikke vekselvis løpe og gå som jeg har hatt intensjoner om lenge. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men det blir slik hver gang. Det er så deilig å bare lange ut og la tankene fly. Når jeg bestemmer meg for å løpe så tenker jeg bare på at dette er pyton ..  På søndag hadde jeg litt midre tid til rådighet og tok en kortere variant. Gå 2 km - løpe opp, gå ned en bakke 4 ganger - lett jogg tilbake. Her får jeg pussig nok til å løpe, men det skyldes muligens at tilbaketuren foregår i lett nedoverbakke.

Men noe forbedringspotensiale må man jo ha. Og jeg innser at om vektnedgangen skal fortsette i samme takt så må kosefaktoren i helgene holdes i sjakk samtidig som at treningsintensiteten holdes oppe. Det er ikke bare i OL det er små marginer for å si det sånn ..Det er innmari lett å bruke trening som unnskyldning for ett ekstra glass vin eller sjokolade. Og ett halvt kilo vektnedgang pr uke bør det være for å få til noe progresjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar