Visuell vei mot målet ..

lørdag 27. august 2011

Tiramisu og andre gode saker

Jeg forsøker etter beste evne å hente motivasjon her nå. I noen dager har jeg tenkt og drodlet ut en meny for kveldens sosiale happening her hjemme hvor vi skal samle alle hyggelige mennesker som vi delte så fine sommerdager med i Spania. Jeg liker veldig godt å samle gode venner rundt et langt matbord og har nok egentlig aldri vært ett utemenneske - ei heller i yngre dager.  Men så har det seg sånn at sosiale happeninger har en tendens til å komme i flokk og plutselig så havnet all inspirasjon i bunnen av ett rødvinsglass iløpet av jentekvelden i går .. Litt tungt nå altså, men etter ett par kopper kaffe og sosing i ett morgenstille lørdagshus så er jeg nok på plass igjen. Klar for å vaske, fikse, dekke, pynte og ikke minst lage mat. Hovedretter er klar og velkjent men så har jeg planer om dessert som jeg verken har laget eller smakt før - nemlig Tiramisu. Jeg fant oppskrifter i alle varianter på nettet og valgte selvsagt den enkleste. Jeg er ingen stor fan av Rema sånn i utgangspunktet men slagordet deres lever jeg godt etter - det enkle er ofte det beste. I allefall når jeg fant ingrediensene på første forsøk i den butikken hvor jeg handler til daglig. Dette skulle iflg en uttalelse være desserten som var enklere å lage enn å handle inn det du behøvde. Så får vi se hvordan det går. Hyggelige mennesker er gode prøvekaniner - helt sikkert.

Som dagen går ser jeg også fram til at østkysten av USA våkner slik at jeg kan få sjekket om mine venner derover er i god behold og ved godt mot - skjønt det er vel tidlig å trekke noen konklusjon enda. Jeg synes sommerens begivenheter har inneholdt mer enn nok av både det ene og det andre - nå vil jeg bare att alle rundt meg skal ha det bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar