Visuell vei mot målet ..

fredag 4. mai 2012

Hvite uker

Jeg har sammen med noen kolleger hevet meg på utfordringen fra Helsedirektoratet og lastet ned app'en som registrerer alkoholenheter pr. uke. Det er ingenting i veien for å ta en revisjon på rødvinsforbruket - men kan ingen lage en tilsvarende app for sjokolade? Jeg har ett lite oppgjør med meg selv her på fredags morgen og må innse at prosjektet mitt skrider dårlig framover på enkelte punkter. Jeg trener masse, spiser sunt og regelmessig, sover nok og lever bra på alle måter. Men jeg går ikke ned i vekt! Verken sakte eller sikkert ... ikke noe i det hele tatt - og ukene går.. Når jeg kikker i kalenderen er det sju uker til jeg reiser til det store utland, tilfeldigvis har jeg også sju uker igjen av mine avtaler med PT. Og det demrer for meg at skal dette lykkes må jeg ha sju hvite uker fra sjokolade .. Skrekk og gru.. Men alt handler jo om valg og hva jeg vil mest? Mine små øyeblikk av kos og hygge med sjokoladebiter? Eller å gå sommeren i møte med litt mindre å bære på.

All verden kan ikke utrettes på sju uker. Men jeg vet at bare en nedgang på 3-4 kilo vil gjøre at jeg føler meg langt bedre, sommergarderoben vil sitte penere og behovet for kamuflasjeklær reduseres. Er sjokoladelykken bedre enn det? Å spise bittelitt hjelper faktisk ikke når det gjøres ofte nok, derfor prøver jeg nå noen hvite uker. Så kan man alltids si at hva nytter det å kutte ut sjokolade om man hiver i seg Oreokake istedet? Vel, det gjør det jo ikke. Men man har ikke denslags i skapet, klar til å bryte av bare en bitteliten bit nå og da. Den og mange andre typer fristelser  kommer rett og slett ikke så ofte - for meg i allefall.

På den positive siden så er forkjølelsen iferd med å slippe taket. Phu ... ei hel uke uten trening! For bare noen måneder siden var det ingenting merkverdighet, det skjedde rett som det var når agenden ble for full av øvrige forliktelser. Nå føles det nesten kritisk. Starter rolig med ei lita svømmeøkt med påfølgende badstu i ettermiddag. Så har jeg planlagt en runde med styrketrening i morgen. Da for vi tro at jeg er back on track.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar